ASISTENTUL DE  RELAŢII PUBLICE ŞI COMUNICARE – este persoana care intermediaza comunicarea dintre organizatie si publicul sau, gestionand imaginea organizatiei si contribuind semnificativ la indeplinirea obiectivelor acesteia.

Asistentul de relatii publice si comunicare este intermediar între organizaţia pe care o reprezintă şi publicurile specifice acelei organizaţii, fiind responsabil faţă de aceste parţi şi distribuind informaţii care dau posibilitatea publicurilor instituţiei să-i înţeleagă politicile.
– Prin latura comunicaţională,  desfăşoară activităţi legate de constatarea şi influenţarea opiniilor unui grup de persoane. Pentru aceasta realizează cercetarea tuturor publicurilor: primeşte informaţii de la acestea, informează conducerea in legătura cu atitudinile şi reacţiile acestora, participă la implementarea de politici care demonstrează atenţia crescută faţă de publicuri si evaluează constant
eficienţa tuturor programelor de relaţii publice                                                                                                                                                                                                                    -Poate implementa programe de acţiune planificate, care să servească atât organizaţia, cât şi interesul public. Activitatea lui se bazează pe comunicare eficientă şi pe realitate, fiind legată de fapte.
Asistentul de relaţii publice şi comunicare poate avea mai multe roluri, în funcţie de necesităţile organizaţiei:
1. analist: el trebuie să cunoască organizaţia (statut, istorie, imagine, cultură), bunurile şi serviciile organizaţiei, publicuri variate, mediul, comunicările anterioare.
2. cercetător: va încerca să obţină toate datele, să facă sondaje, anchete, analize, pentru a putea
aprecia şi sfătui organizaţia, propunând soluţii (fiind aşadar şi consilier);
3. implementator de strategie: implementează strategii pentru interior sau pentru exterior in
conformitate cu obiectivele vizate, incitând, persuadând, pentru a atrage atenţia publicurilor sau a schimba atitudini şi comportamente;
4. responsabil cu logistica: realizează bugete şi calendare ale acţiunilor;
5. creator: concepe mesajul;
6. specialist: alege forma mesajului, caractere potrivite pentru tipar, fotografii, ilustraţii, culori,
prezentări grafice;
7. rol tehnic: alege mass-media;
8. rol de imaginaţie: alege suporturile;
9. rol de expertiză: alege tehnicile de comunicare;
10. educator, comunicator şi om de echipă etc.
Asistentul de relaţii publice şi comunicare poate să funcţioneze în interiorul unei organizaţii, ca
angajat al unei firme de consiliere în relaţii publice sau ca şi consultant independent.

COMPETENTE:

1.Munca în echipe multidisciplinare
2 Dezvoltare profesională
3 Comunicare interactivă
4 Comunicare interpersonală
5 Planificarea activităţii proprii
6 Realizarea materialelor                                                                                                                                                              7 Organizarea de evenimente
8 Organizarea campaniilor integrate
9 Evaluarea eficientei programelor de relaţii publice
10 Participă la eficientizarea comunicării în organizaţie
11 Menţinerea relaţiilor cu mass-media
12 Pregătirea întâlnirilor de lucru

STRUCTURA CURSULUI:100 ore==> 2 modulex50 ore

  • MODUL 1: DEZVOLTAREA ORGANIZAȚIEI ȘI COMUNICAREA EFICIENTĂ
  • MODUL 2: ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA ORGANIZAȚIEI