MANAGER DE RESURSE UMANE- rol,atributii, responsabilitati si competente

Sectorul resurselor umane ocupa un rol important pentru fiecare companie, deoarece el are grijă de una dintre cele mai importante resurse ale fiecărei companii – angajații săi.

Funcția de manager de Resurse Umane poate varia de la companie la companie și în funcție de nivelul de lucru, însă activitățile și responsabilitățile principale sunt afișate în descrierea postului.

Principalele sarcini și responsabilități:

  • Planificarea strategiilor pentru dezvoltarea resurselor umane și angajarea managerilor de divizii, care include necesitățile imediate și pe termen lung de recrutare în termeni de număr de angajați și capacitățile lor
  • Planificarea și dezvoltarea departamentului de HR
  • Crearea de politici cum ar fi condiții de lucru, managementul performanței, oportunități egale, proceduri disciplinare și managementul lipsurilor
  • Analiza posturilor, crearea descrierilor de posturi 
  • Recrutarea și selecția managerilor HR în conformitate cu angajatorul 
  • Crearea și aducerea la zi a bazei de date cu potențiali colaboratori
  • Negocierea contractelor și asistarea la interpretarea lor
  • Planificarea și conducerea orientării noilor angajați cu scopul de a-i ajuta să înțeleagă descrierea postului și să aibă atitudini pozitive îndreptate către obiectivele organizaționale
  • Menținerea dosarelor personalului, verificarea caracterului complet și acuratețea documentației angajaților
  • Crearea profilului psihologic al angajaților
  • Crearea și aducerea la zi a bazei aptitudinilor angajaților
  • Alinierea companiei cu legile care prevăd lucrul angajaților
  • Dezvoltarea simțului de responsabilitate în rândul angajaților
  • Oferirea angajaților potențiali și existenți de informații valide privind politicile și procedurile de lucru ale companiei, salarii și beneficii, oportunități de avansare și alte probleme care prezintă importanță pentru angajați
  • Informarea angajaților în legătură cu orice schimbări relevante legate de resurse umane
  • Planificarea și pregătirea procedurilor și regulamentelor și luarea în considerare a consistenței aplicării acestora de către angajați
  • Propunerea redistribuirii angajaților prin prisma celei mai bune încadrări a lor
  • Cooperarea cu managerul de divizie în legătură cu toate probleme relevante resurselor umane
  • Medierea între management și angajați în legătură cu diferite probleme de serviciu și relații personale  
  • Reprezentarea organizației în situații de litigiu care vizează angajați, inspecții sau alte instituții publice
  • Planificarea, crearea, analizarea și îmbunătățirea sistemelor de evaluare a personalului
  • Planificarea, crearea, analizarea și îmbunătățirea sistemelor de recompensare a angajaților
  • Evaluarea, monitorizarea și îmbunătățirea evaluării performanței angajaților
  • Dezvoltarea unei culturi organizaționale care stimulatoare care pune accent pe calitate, îmbunătățire continuă și un standard înalt de lucru și performanță
  • Îmbunătățirea productivității și eficienței angajaților
  • Îmbunătățirea performanței, motivației, dedicației și loialității privind satisfacția clienților
  • Analizarea necesităților de instruire împreună cu managerul de divizie
  • Planificarea și organizarea educării și instruirii angajaților
  • Instruirea managerului cu privire la ”managementul angajaților”
  • Îmbunătățirea relațiilor interpersonale
  • Monitorizarea performanței angajaților
  • Monitorizarea implementării orelor (contractuale) planificate și propunerea măsurilor legate de îmbunătățiri
  • Informarea managementului în legătură cu toate evenimentele legate de angajați
  • Monitorizarea fluctuațiilor și absenteismului, propunerea unor măsuri de îmbunătățire
  • Nominalizarea echipelor și departamentelor în funcție de tipul de personalitate al angajaților
  • Adoptarea nevoilor legate de competențe specifice la planul strategic al companiei sau în funcție de trenduri externe care afectează afacerea
  • Planificarea organizațională și a spațiului de lucru în funcție de resursele umane
  • Contractarea furnizorilor de bunuri și servicii, cum ar fi servicii de catering, transport etc.
  • Structurarea și implementarea interviului de plecare cu scopul de a determina motivele de părăsire a locului de muncă de către angajat
  • Identificarea motivelor de concediere ale unui angajat

Responsabilitățile de bază ale managerilor de resurse umane sunt:

✓ Gestionarea persoanelor care contribuie individual și în echipă la realizarea obiectivelor profesionale,
✓ Oferă angajaților posibilitatea de a-și atinge potențialul complet,
✓ Asigură ca într-o companie să fie persoana potrivită în locul potrivit.

Managerul de resurse umane trebuie sa fie asemenea unui mentor sau lider care cunoaste potentialul fiecarui angajat si cauta diverse strategii prin care il pune in evidenta, marind astfel productivitatea departamentului din care face parte.

Pe langa acest aspect, managerul de resurse umane trebuie sa stie sa coordoneze echipe, sa aleaga angajatii potriviti, astfel incat sa accelereze si sa faciliteze cat mai bine toate procesele din cadrul firmei, tinand cont de obiectivele generale ale companiei. Din acest motiv, pe manager trebuie sa il defineasca un set de abilitati importante.  

Abilitatile si calitatile esentiale pentru un manager HR

Ordinea este un element cheie pentru orice manager de resurse umane, avand in vedere faptul ca lucreaza cu acte, intocmeste tot felul de dosare si documente. Pe langa aceasta calitate, exista o serie intreaga de abilitati care stabilesc gradul de performanta al unui manager:

  • Stie sa evalueze performantele oricarui angajat;
  • Stie sa realizeze bugetul pentru departamentul de resurse umane;
  • Are cunostinte despre solutiile care pot fi aplicate in situatii de criza pentru a reduce costul cu forta de munca;
  • Stie ce trebuie sa faca pentru a motiva fiecare angajat in parte;
  • Ii place sa lucreze cu oamenii si are inclinatie pentru ascultare activa;
  • Poate sa gestioneze proiecte si sa coordoneze echipele pentru realizarea lor;
  • Intelege foarte bine schimbarea si ajuta angajatii sa faca acelasi lucru si sa se adapteze oricarei situatii noi;
  • Detine abilitati manageriale de afaceri si cunostinte despre domeniul negocierii;
  • Are capacitatea de a rezolva probleme si posibile conflicte legate de job; 
  • Stie sa comunice clar si transparent atat in scris, pe mail,  cat si verbal, la telefon, la intalniri.

Responsabilitatile unui manager de resurse umane

Responsabilitatile unui manager de resurse umane urmaresc doua mari directii:

Responsabilitati ce tin de salarizarea angajatilor: astfel, un manager de resurse umane trebuie sa calculeze salariile fiecarei persoane in parte, primeste certificatele medicale, intocmeste statele de plata, de lichidare, declaratiile lunare privind obligatiile la buget (CAS, CASS, somaj) s.a. 

Responsabilitati ce tin de recrutare si administrare personal: 

  • Coordoneaza intreaga activitate din departamentul de resurse umane;
  • Elaboreaza si implementeaza strategii de dezvoltare a departamentului de resurse umane tinand cont de obiectivele si politicile generale ale firmei;
  • Participa la conceperea anunturilor de recrutare si le posteaza pe canalele de recrutare identificate;
  • Organizeaza interviurile pentru toate locurile de munca;
  • Organizeaza traininguri pentru angajati;
  • Tine evidenta posturilor vacante;
  • Se ocupa de partea de recrutare, selectare, angajare, formare si perfectionare a angajatilor;
  • Intocmeste fisele de post ale angajatilor, conform domeniilor de activitate si pozitiilor din organigrama; 
  • Gestioneaza si stabileste bugetul de recrutare; 
  • Participa la diverse proiecte interne, aferente departamentului de resurse umane;
  • Urmareste daca regulamentul intern al companiei este respectat de toti angajatii;
  • Aduce idei pentru solutionarea posibilelor conflicte si plangeri ale salariatilor; 
  • Asigura un climat de comunicare deschis si transparent intre toti angajatii firmei. 

Managerii de resurse umane din Romania sunt, de cele mai multe ori, fie absolventi ai unui master cu specializare in domeniul HR, fie absolventi ai Facultatii de Psihologie sau Economie, unde exista module speciale in managementul resurselor umane. De asemenea, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala si Facultatea de Drept sunt la fel de recomandate. In plus,  pentru cei care isi doresc sa lucreze ca manageri de resurse umane, este de preferat sa fi absolvit un master (nu doar studiile universitare), deoarece au posibilitatea de a studia anumite cursuri bine targetate pe teme importante de H.R. 

Caracteristicile unui manager HR

✓ Abilități înalte de exprimare verbală și scrisă,
✓ Înclinație pentru ascultare activă,
✓ Abilități analitice și capacitate de a evalua bine caracterele,
✓ Abilități diplomatice și de negociere,
✓ Abilități de comunicare superioare și roluri consultative dezvoltate,
✓ Abilități de a analiza, interpreta și explica,
✓ Cunoașterea ramurei juridice în care se reglementează angajarea,
✓ Imparțialitate și echitate,
✓ Atitudine corectă și convenabilă și încredere în sine.

Educatia și experienta necesareunui MRU:

  • certificare în managementul resurselor umane, psihologie, administrarea afacerilor și domenii afiliate
  • cunoștințe în domeniile legislative și regulamentelor de angajare, cunoștințe în managementul resurselor umane (planificarea resurselor umane, recrutare, selecție, remunerare, evaluarea performanței, dezvoltarea angajaților, educație)
  • abilități ridicate de comunicare și raportare scrisă
  • buna cunoaștere a limbii engleze
  • abilități cu nivel ridicat de utilizare a calculatorului (Word , Excel , Power Point)
  • experiență de lucru în cadrul pozițiilor de management în domeniul resurselor umane

Competențe-cheie:

  • organizare și planificare,
  • rezolvarea problemelor,
  • capacitate de luare a deciziilor în situații critice,
  • abilități de comunicare,
  • abilități de prezentare,
  • integritate
  • abilități de instruire
  • abilități de persuasiune,
  • ajustare,
  • flexibilitate .

CURS OFFLINE – (LA SALA) – cu respectarea normelor in vigoare (masti, distantare sociala, etc) – respectarea prevederilor OUG 70 / 2020 si ale OMMPS 3577 / 2020

Data incepere curs:  26 SEPTEMBRIE 2020 – grupa noua in formare

  • sambata 26.09.2020 – 10.00-18.00
  • duminica 27.09.2020 – 10.00-14.00

Taxa curs:

  • 1450 lei  + 65 lei examinare ==> poate fi achitata in 2 rate
  • 1200 lei + 65 lei taxa de examen – pentru inscriere si  plata integrala a cursului pana pe data de: 30 AUGUST 2020

Vă așteptăm cu drag.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.